Vergroot de beleving

Kernw Beleving

De Breestraat verdient de unieke combinatie van veel cultuur, horeca en winkels in grote panden in een aantrekkelijke omgeving. Er is ruimte voor een eigen positionering van de Breestraat waarbij de nadruk ligt op hoogwaardige kwaliteit. De doelgroep is al in Leiden aanwezig. Meer dan de helft van de inwoners van Leiden is hoogopgeleid. Na de regio’s Haarlem en Amersfoort heeft de regio Leiden het hoogste inkomen. 

En wat te denken van de bezoekers? Een kwart van de toeristen komt naar Leiden om een museum te bezoeken. Wat is er dan logischer om de zichtbaarheid van de Leidse musea in de Breestraat te vergroten? Bijvoorbeeld door er een dependance te openen, een gemeenschappelijke museumwinkel op te richten of exposities af te wisselen in een gezamenlijk pand. Maar er is ook plek voor een nieuw op te richten museum, bijvoorbeeld een Leids museum van moderne kunst. 

Nu is er nog sprake van veel leegstand in de Breestraat. Dat betekent dat het verblijf op de Breestraat verrijkt moet worden. Dat kan door etalages en gevels open en attractief in te richten. Daarnaast verhoogt de aanwezigheid van terrassen de beleving op straat. 

De Breestraat is uniek in wat ze haar inwoners en bezoekers kan bieden. Vanaf het eerste ontbijt bij het nieuw te openen boutique hotel tot aan het laatste drankje bij de wijnbar na een bezoek aan de stadsgehoorzaal of de bioscoop. Met een lezing in één van de boekwinkels of een modeshow bij de winkel met designkleding; de Breestraat leeft van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Experimenten zorgen ervoor dat de bezoeker van de Breestraat veelvuldig terugkeert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>